Yamaha MT-03

Friss topikok

Címkék

2011 (1) 458 (1) 5yk w0748 00 00 (1) adjusting (2) akrapovic (1) arm (1) balassagyarmat (2) beallitas (2) bécs (1) biai (1) buek (1) cafe (1) caferacer (1) cbf (1) changing (1) citadella (2) clearance (1) coolant (1) csere (1) defekt (1) diy (5) dp-1 (1) dp1 (1) dp2 (1) dp 1 (3) étterem (2) ferrari (1) fitting (1) folyadek (1) gauge (1) goporo (1) gopro (1) grips (1) guard (2) gyros (2) hand (2) házilag (2) hazilag (1) hd (2) heidenau (1) hero (1) honda (1) hot (1) huto (1) hutofolyadek (1) innova (1) instructions (1) instrument (1) italia (1) izzo (1) kézikönyv (1) kézvédő (1) led (1) level (1) louis (1) lovasberény (1) magic (1) manfrotto (1) manual (1) markolatfűtés (1) matrica (1) milestone (2) motorolla (2) motorozás (2) mozaik (1) mra (1) mt-03 (6) mt03 (3) mt 03 (13) muszaki (1) mûszerfal (1) nádasdy (1) offroad (1) oxford (2) pátka (1) pécs (1) pellérd (1) plexi (1) polaroid (1) racer (1) redbaron (1) rendszam (1) saito (1) service (1) sigma (5) silveszter (1) szelephezag (1) szerelés (2) szereles (1) szilveszter (1) tél (2) téli (1) (1) tudásbázis (1) user (1) valve (1) vendégposzt (1) veresegyház (1) veresegyhaz (1) video (3) videolog (2) vizsga (1) vlog (2) wien (1) windshield (2) x3 (1) yamaha (13) youtube (2) Címkefelhő

Vissza a főoldalra

2015.09.06. 22:02 mt-03

2015.09.05. Citadella

Címkék: citadella

Sok minden nem történt...
20150905.jpg

Szólj hozzá!

2013.11.26. 14:07 mt-03

Hátsó féknyereg védő

20131125457s.jpgA múltkor Rada Xt660x-én dolgoztunk, kötelező olajcsere, gyertya, levegőszűrő, stb. és megakadt a szemem a hátsó féknyergén. Észrevettem, hogy ugyan az mint az MT-én, de még sem. A különbség csupán annyi, hogy az XT féknyergén az off-road jelleg miatt van egy védő burkolat. Gyorsan leszed, próba az enyémhez és stimm. A felfogató bak, mely a villához rögzíti a féknyerget még az is típus azonos.
Most, hogy beállt a tél úgy egyre több időt lehet tölteni a motor flancolásával, ezzel én sem vagyok másképp. Szóval XT part cataloge elő és kikeres cikkszám szerint, természetesen a két imbusz csavart is, ha már extra akkor adjuk meg a módját.
Telefon world-be mennyi az annyi, majd rendel (kb. 5e). Megjött és azóta már fent is van.
Őszintén, nem sok haszna van de a lelkemnek jobb. Ilyen nincs egyik MT-n sem.

Ha valakinek megtetszene akkor ezek a cikkszámok: 5CH-F7491-10 (ez a műanyag) és 90111-06029, ez pedig a csavar hozzá. Kettő kell belőle! 

Csáó,
Bönye

20131125454.jpg
20131125455.jpg
20131125458.jpg
20131125457.jpg
20131125459.jpg

Szólj hozzá!

2013.09.26. 09:28 mt-03

Kézvédő szélvédője II.

Címkék: yamaha hand diy vendégposzt guard windshield bönye

Ugye ismerős a cím? Nem véletlen hisz kimeríthetetlen téma:) Ennek persze a legfőbb oka az irreális túlárazottsága... Hisz ki akarna saját maga gyártani egy 500Ft-os műanyagdarabot ha azt nem 14e Ft-ért akarnák ránk sózni? Szóval következzen egy vendégposzt, Bönye kolléga tollából, aki legyártott magának egy szinte gyári minőségű szélvédőpárt, szerintem elég profi lett:

Az anyag amiből ki van öntve poliuretán és végül műanyag festékkel van lekenve. A festést szivacs ecsettel csináltam, így létrejött egy szép rücsis felület. Végül még megspékeltem egy kis karbon dekorral.
Annyi volt az egy szépséghibája, hogy a szilikon öntőforma a gipsz kapliban kissé eldeformált lett. E miatt az öntés nehéz volt mert egymáshoz ért a két oldal. Végül úgy csináltam, hogy beledolgoztam a két oldalba, összetettem az öntőformát és úgy öntöttem ki. Sikerült a kellő vastagságot megönteni, nem lett papír vékony, sőt egy hajszállal vastagabb lett.
Üdv, Bönye

kezvedo03.jpg
kezvedo04.jpg
kezvedo02.jpg
kezvedo01.jpg

Szólj hozzá!

2013.09.26. 08:58 mt-03

Vendégposztok

Nyilván mindenkinek feltűnt, hogy mostanság elég kevés poszt látott napvilágot. Ennek több oka is van (nagyon nem magyaráznám a bizonyítványt, de tény hogy nem is törtem nagyon magam a dolgon;)
Ennek ellenére a blog él, és ha minden igaz vendégposztokkal is gyarapodni fog :)
Ez úton is minden olvasót arra biztatok, hogy ha van bármilyen MT-s története (vagy nem MT-s, az se baj;) amit megosztana a nagyérdeművel, (de blogot nem akar üzemeltetni) akkor nyugodtan írjon és megjelentetjük itt. A direkt bejegyzésre is van lehetőség, ehhez egy blog.hu-s regisztrációra szükség van. Természetesen legegyszerűbb megoldás, ha dob egy emailt (írással+képek) és azt kiteszem ide.

Szólj hozzá!

2013.09.26. 08:46 mt-03

16 Liter

15.91L-t, ennyit tankoltam a 15L-es tankba:)
Persze aki ismeri a gépet az tudja hogyan lehetséges ez. Hivatalosan csak a beöntôcsô alsó pereméig szabad tankolni, hogy legyen helye tágulni a benzingôznek. De mivel ezen a csövön van egy kis szellôzô lyuk, így akár teljesen meg is lehet tölteni, ez csak türelem kérdése. Meg kell várni, hogy a lukon visszaáramoljon a levegô.

fuel01.jpg


Mivel a héten nem volt idôm tankolni így kicsit elhúztam a dolgot... Ráadasul utolsó pillantban akadt még egy kis dolog a város másik végében, így azzal is nôtt a tankolatlan táv. Végén már +100Km-nél jártam, el is indultam tankolni.
A Gábor Áron utcában lefelé nagy túrások vannak, ezért meg kell állni egy ideiglenes lámpánál. Ott éreztem, hogy lement az alapjárat majd le is állt. Újraindítottam, majd megint lement az alapjárat és újra leállt;) Szerencsére a kút nincs messze ha nagyon muszály, akkor odáig eltolom. Azért biztam benne, hogy a gép döntögetésével lesz még annyi anyag, hogy odáig kitart. Kitartott. Azt is érdemes tudni, hogy a Gábor Áron
nagyon meredek, így az aljára leérve újra hátrafolyik a lé. Persze sok már nem lehetett benne, jó ha egy deci:)

Szólj hozzá!

2013.01.13. 18:06 mt-03

Újévi meglepetés...

Címkék: yamaha defekt mt03 mt-03 heidenau

Ez fogadott szombat reggel :(
Már a második viszonylag rövid idõn belül. Ennek ellenére mentem vele mert a nyomást még tartja. Azt kell eldönteni, hogy újra gombáztatom vagy veszek egy másik hátsót. Sajnos ez elég gyenge volt, télen nagyon csúszik de nyáron se túl parádés...

SDIM1046.jpg

Szólj hozzá!

2012.12.31. 23:59 mt-03

Szilveszteri menet

Címkék: yamaha honda tél innova mt-03 silveszter

Megtartottuk a hagyományos szilveszteri évadzárót. A sok jelentkezõ ellenére végül ketten mentünk...
Útvonal a szokásos, Bp, Dobogókõ, Esztergom, Párkány, Budakeszi, Bp. Idén átnéztünk Szlovákiába egy kis parasztos ebédet burkolni.
Az idõ nagyon jó volt, bár visszafele Bp-en nagyon pocsék fogadott, no meg meleg sem volt, több helyen fagypont alatt, de ahol sütött ott 7C-ra felment.

SDIM0918.jpgElég jeges volt minden. Az út majdnem végig száraz volt csak az árnyékos részeken kell kicsit óvatosabbnak lenni.
SDIM0924.jpg
SDIM0929.jpg
SDIM0930.jpgMindenki Magyarul beszélt, a felszolgálók az étlap és az összes vendég is... Fizetni lehet Ft-al is, bent nagyon söté van, alig látni.
SDIM0937.jpgA kép kicsit csalóka, jobban néz ki mint amilyen volt, amúgy halfilé savanyúságokkal és bucival. A buci tetején gombák vannak. Elvileg kézzel kell enni, de szerencsére a teából megmentettem a kanalamat;) Asszem ez az adag 9EUR.
SDIM0944.jpgBudakeszirõl lefele igen nagy köd fogadott, ami ellepte az egész várost.

Szólj hozzá!

2012.12.29. 00:01 mt-03

2012-09-23 Mátra, A nagy MT-03 tali

Talán ez volt az egyik legnagyobb MT-03 túra idáig, szám szerint 6 mt és 1 xt (talán egy citadella volt ahol 7-en is összejöttünk de akkor nem mentünk együtt). Minden esetre megismerkedtünk kovacsesz kollegával is, és egy jó napot töltöttünk motorozással:)

SDIM0002.jpgAz indulás kicsit kalandosra sikerült, bönye szerelt, Én otthonhagytam a fényképezõ memóriakártyáját (még jó hogy visszamentem, asszem érdemes volt) emtést meg a kávézóból kellett kicsalogatni ;)
Így röpke 1 órás késéssel indultunk...
SDIM0004.jpgGödöllõ, miután illegálba nyomtunk egy kis autópályát, de nem késtünk sokat, csak egy órát meg még amennyit eldumáltunk:)
SDIM0009.jpgVagyunk egypáran. No persze miután megérkeztünk. Szegény kovacsesz vagy 2 órát várt ránk:( bocsi.
SDIM0011.jpg
SDIM0019.jpgMotoros emlékhely a kékesen.
SDIM0022.jpgNo comment :)
SDIM0024.jpgValahol útban Gyöngyös felé.
SDIM0025.jpg
SDIM0028.jpg
SDIM0030.jpg
SDIM0031.jpg
SDIM0034.jpgVeresegyházon még nyaltunk egyet...

Szólj hozzá!

2012.12.28. 23:32 mt-03

2012-09-18 Biai tókerülés

Címkék: yamaha lovasberény sigma mt 03 pátka mt03 dp 1 mt-03 biai

Kicsit elmaradva de azért felteszem a képeket. Nem volt nagy tolongás, hárman voltunk, nem is mentünk messzire de mégis jót gurultunk. Útvonal nagyjából; biai tó körül, etyeki borút, Alcsútdoboz, Lovasberény, pátkai tározó, Velence, Bp. Beszéljenek a képek:

SDIM0330.jpgA szigorú policáj épp büntet ;)
SDIM0333.jpgBiai tó partján
SDIM0334.jpgGPS egy kis kerülõvel vitt, igy némi offroadozássá vált az aszfaltos utunk ;)
SDIM0339.jpg
SDIM0342.jpg
SDIM0345.jpg
SDIM0346.jpgLovasberény
SDIM0348.jpg
SDIM0352.jpgPátkai víztározó
SDIM0353.jpg
SDIM0354.jpg

Szólj hozzá!

2012.07.07. 00:37 mt-03

2012-06-29 Pécs-Pellérd I. MT-03 tali

Címkék: pécs étterem pellérd sigma mt-03 dp-1

mt03-pecs.jpg


Megvolt az első pécsi (pellérdi) MT-03 tali, Bönye mesternek hála aki biztosított mindent: szállást, kaját, piát, programokat. Ez úton is köszönet érte! :)
Az idő nagyon durva volt, ez a 35 fok árnyékban már sok. Mondjuk ha megy az ember akkor nem annyira vészes csak ne kelljen megállni. Első nap leutazás, a régi 6-oson. Forgalom kicsi, az út jó lehet rajta haladni. Megálltunk Keszthelyen egy Háry étterem nevű helyen, ahol a nevével ellentétben nem nagyon lehetett enni, csak menü volt, az is a vége, de azért benyomtuk. Bönye már nagy lavór pörkölttel készült, ami gyak. 2 napra elegendő is volt. Visszagondolva összességében sokat nem is ettünk, inkább csak ittunk a meleg miatt. Második nap reggel megérkeztek az egy napos kollégák, aztán átgurultunk a Mecseken és ledőltünk a orfűi szabad strandon. Délután Abaligetre átugrottunk ma némi ejtőzés után tettünk egy nagyobb karikát Harkány felé (közben bővült is a csapat a helyi erõkkel, nem is tudom hányan voltunk...). Részemről vasárnap reggel elindultam hazafele hátha megúszom a legnagyobb hőseget. Mivel elég nagy kitérővel mentem így ez nem sikerült. Átmentem Abaliget felé majd Dombóvár-Cecán át jöttem vissza Bp-re, így elkerülve a 6-os út nem túl izgalmas szakaszait.

SDIM0440.jpg
SDIM0443.jpg
SDIM0444.jpg
SDIM0446.jpg
SDIM0449.jpg
SDIM0450.jpg
SDIM0453.jpg
SDIM0457.jpg
SDIM0458.jpg
SDIM0459.jpg
SDIM0461.jpg
SDIM0462.jpg
SDIM0463.jpg
SDIM0466.jpg
SDIM0469.jpg
SDIM0473.jpg
SDIM0474.jpg
SDIM0476.jpg

Szólj hozzá!

2012.06.12. 22:43 mt-03

A plexi (windshield)

Címkék: yamaha diy plexi sigma szereles mra windshield mt-03 hazilag dp2

Sok megkeresést kaptam már a szélvédővel kapcsolatban. Íme néhány kép róla. A gyári és a kapható plexik nem tetszettek, ezért úgy döntöttem magam állok neki. Első körben megálmodtam milyen fazont szeretnék, majd lehajlítottam rézdrótból. Kivágtam kartonpapírból és azt próbálgattam. Végül elkészítettem 10-es átm. köracélból. Ehhez segítséget nyújtott a fémhajlító szerkezetem (ezt még robogós időkben alkottam, gyakorlatilag 2 csapágyas görgőből áll). Persze miután elkészült még alakítgattam rajta de a koncepció maradt. Felfogatása a felső kormánykifli két rögzítő csavarjához történt. Természetesen a csavarok alá megfelelő méretű közbetéteket esztergáltam. Csavarokat is a megfelelő hosszúságúra cseréltem. Oldalt a kézvédő tartókonzoljához rögzül.
A plexi egy füst színű utángyártott darab. Konkrétan Honda XLV 600 Transalp 94-99 21-0224H/8714 C/HUMO típus, de valójában ez közömbös mert teljesen átalakítottam. Rárajzoltam a kartonpapír mintát majd körbevágtam, finom csiszolás és fogkrémes polírozás után olyan mint a gyári.
A keret 3 ponton rögzített, gumialátétekkel és PVC bakokkal. Eredetileg lecsiszoltam és matt feketére fújtam. Sajnos ez a sok esőtől mindig berozsdált, végül elvittem csepelre homok-fúvatni és színtereztetni. Azóta nincs rozsda.
(Mivel ez jó másfél évvel ezelőtt volt, így azóta változott több minden, pl. széjjelvágtam majd újrahegesztettem, MRA szárny született rá, rákerültek a markolatfűtés kapcsolói, hõmérõk, stb.)

SDIM2848.jpg
SDIM2855.jpg
SDIM2858.jpg
SDIM2864.jpg
SDIM2866.jpg
SDIM2876.jpg
SDIM2936.jpg
SDIM2951.jpg

Szólj hozzá!

2012.06.12. 21:59 mt-03

2012.04.29. Balassagyarmat

Címkék: yamaha gyros balassagyarmat cafe racer caferacer mt-03 veresegyhaz

Újabb karika Balassagyarmat felé. Balassagyarmaton fagyi, Veresegyházon gyros, a kettő között meg némi videó csinálás volt a program. Egy napig a Caferacerem is megcsodálható volt, de másnap visszaalakult, nem nekem való ez a csutka kormányos fazon...

SDIM0299.jpg
SDIM0300.jpg
SDIM0305.jpg
SDIM0309.jpg
SDIM0314.jpg
SDIM0319.jpg
SDIM0320.jpg
SDIM0321.jpg
SDIM0323.jpg

Szólj hozzá!

2012.06.11. 10:57 mt-03

2012.06.02. Citadella

Címkék: yamaha citadella sigma dp1 x3 mt 03 dp 1


Nem mondanám, hogy tömegesen képviseltük a csapatot a két árva MT-03-al... Néha kicsit csepegett, nem is voltak túl sokan de azért a várost megint körbegurultuk. Csináltam néhány képet:

1 komment

2012.04.12. 09:46 mt-03

Műszaki vizsga a Mozaik u.-ban, azaz időutazás a 80-as évekbe...

Címkék: yamaha vizsga led mozaik matrica muszaki cbf mt 03 rendszam izzo

Eljött ennek is az ideje. Leírom hogyan történt, mire kell figyelni ha valaki önnönmaga bepróbálkozik a dologgal.

A vizsga hatósági díjas, 4360 ft de az aktuális díjaszbás fent van az NKH honlapján itt (szép ékezetes magyar file névvel, hogy szívjon csak akinek nem nyílik meg). Mivel ez nem egy profitorientált szolgáltatás ráadásul állami hely, köz-alkalmazottakkal, így már lehet sejteni milyen ott a hozzáállás.

Elsőként be kell jelentkezni telefonon és időpontot kérni. Persze ez is olyan kurta-furcsa, mikor először hívtam őket akkor lepattintottak hogy 2 hétre előre nem gondolkodnak hívjam majd ha lejár akkor. Természetesen ezt nem vártam meg, következő héten újra próbálkoztam. Erre aszongya én mondjak időpontot. Nem is értettem, de mint kiderült mondok valamit, hogy nekem mikor jó ő meg megmondja nekik jó e. Mintha fordítva ülnénk a lovon. No kaptunk időpontot, ehhez meg kell adni a nevet, rendszámot, motor gyártmányt, típust. Mint kiderült aznapra össz-vissz 3 motor volt. Reggel 8-ra kértem (bár állítólag 7-től ott vannak, de sztem 8-ig szóba se állnak senkivel).
Motor telep előtt kint hagy, a Mozaik és a rakpart sarkánál lévő irodába besétál majd az üvegablak előtt sorban áll és vár.
 
Várakozás...
 
Kockás füzetből kinézik az időpontkérésnél megadott rendszámot (ha nincs időpont akkor viszlát). Ezután kiállítanak egy kérvényt amiben kéred a mûszaki vizsga elvégzését. Ehhez elkérik a forgalmit, jogsit, személyit. Némi várakozás következik. Időközben mindent beszkennelnek. Ha szólítanak akkor újra üvegablak, majd kérvényt aláír. Ezután a kérvénnyel be kell sétálni a pénztárhoz és újra sorbanállni.
 
Ott a pénztár, az a barna ajtó
 
Ha sorra kerülünk akkor újra elkérnek minden papírt és újra beszkennelnek mindent. Azt is amit 5 perccel előbb a másik irodában kiállítottak az ott beszkennelt (ugyanezen) iratokból... Természetesen hogy ne legyen olyan unalmas, az utolsó papír szkennelésekor csonttá fagyott a számítógép, amit a taszk manager szorgos használata mellett sem sikerült életre kelteni. Ezért bekapcsoltak egy másik ablaknál egy másik szgépet másik szkennerrel és kezdődött minden elölről.
Miután ez megvolt behozhattuk a motorokat. Nem kellett beállni a sorba az autók közé hanem körben megkerülve a vizsgáztató épületet hátulról beállhattunk a kapuba.
 
 Bebocsátásra várva, előttünk a sportkipufugos cbf.
 
Kis idő múlva betolhattuk a motorokat, de csak oldalra. Igazából az a módi hogy összevárjak a motorokat és egyben zavarják le. Szerencsére csak 3-an voltunk így hamar bekerültünk.
Jön egy ember adatlapokkal, megnézi a váz és motorszámot, felírja a km óra állást. Aztán ezeket le is fényképezi. Ha tudja. Mert az én gépemnek a motorszáma nagyon rossz helyen van (a tank alatt a henger hátsó oldalán). Mivel nem lehetett megnézni sem leolvasni így nem foglalkozott vele...
Ezután jött a világítás ellenőrzése. Tompítotthoz motor beindít. Vészvillogót és indexeket külön megnézte. Féklámpa, kürt, stb. Sajnos elbuktam, mivel a helyzetjelző led-es, az meg nem minősített (állandóan kiég ezért cseréltem led-esre)... Gyorsan kiszaladtam a mol kútra és vettem egyet (közben ott meg két autó összecsattant). Persze semmi mást nem néztek, kipufogót, gumiprofilt, stb, semmit.
 
A balra kanyarodót hátulról megtolta.
 
Az új izzó, volt vagy 140 ft.
 
Mire visszaértem javában folyt a fékerő mérés. Ez abból állt hogy hogy a muki tornacipőben ült a gépen és nyomogatta a fékeket a fékpadon. De mivel egyedül csinálta így nem volt aki a számítógépet nyomkodja, így öcsémet állította oda és kiabált neki melyik gombot nyomja. Elvben a vizsgát kamerákkal rögzítik ezért öcsémnek úgy kellett a gép mellett állnia hogy ne látszódjon, hogy ő nyomkodja...
 
Megvolt a fékpad megint várunk, ki tudja mire...
 
Ezzel meg is volt a fizikai rész. Ehhez még annyit, hogy tele van haver-uram-bátyam emberekkel az egész. Egymás vállát veregetik hahotáznak, szóval bensőséges a viszony. Ennek megfelelően tolják át a roncsokat. Velem szórakozott a led-es első helyzetjelzővel, míg az előttünk álló cbf-nek 3 helyen volt összehegesztve a váza, led-es volt az összes indexe, ráadásul a hátsók nem látszottak a rendszámtáblától, kókány sportkipufogó, lefűrészelt kormány, profil nélküli gumik, stb, de azzal nem volt gond meg se nézte. Akik hozták (a mester meg a samesz) láthatóan jó haverságban minden ottanival, egy autót is vizsgáztattak, de az is megfelelt, igaz a féklámpája nem égett... A többi vizsgázó is hasonló volt. Egy toyota lakóbusz, aminek ott helyben elfolyt a hűtővize, a kuplungja nem működött, fékei szintúgy, ezen csak jókat nevetgéltek és tolták át a vizsgán.
Motorokat előretoltuk újabb várakozás következett (egyébként is minden történés között 10-20 perces várakozás van). Megjelent egy ember fényképezőgéppel, megint megnézte a lámpákat meg a km órát és lefényképezte. Majd öcsémnek elkezdte nézegetni a lámpákat, hogy mi van a led-el. Ekkor szóltunk hogy inkább az enyémet nézze;)
Újabb várakozás majd egy újabb ember (ez már nem tom hanyadik) jött egy palackkal meg valami trutyival és lemosta a matricát a rendszámról.
Ez nem fotosopp már nincs matrinya
 
Újabb várakozás megint újabb ember, felvakarta az új matricát. Kis idő múlva újabb ember szólt hogy menjünk vele a papírokért. Átmentünk a pénztári részhez, ahol kiadták az adatlapokat meg a forgalmit. Itt is némi meglepetés volt, hogy én 2 papírt kaptam, öcsém meg 3-at. De hogy miért...
 
Mindegy, lényeg hogy a forgalmi meg a matrica meglett, már csak ki kellett valahogy menni. Ez sem volt triviális mert senki nem foglalkozott velünk és az összes ajtó zárva volt. Végül felnyitottuk az egyiket de lehúzni nem sikerült mert a fotocella mindig felemelte automatán. Aztán észrevettük hogy van oldalt egy kis vasajtó  ami nincs bezárva így ott ki tudtunk menekülni:)
 
Végre kijutottunk
 

Kb 2.5-3 óra volt az egész, aminek a 90%-a várakozás. Cserébe olcsó, meg bepillanthattunk egy szocreál múltból itt maradt hely filingjébe. Fotózni lehetett (tiltást nem láttam), senki nem szólt pedig nem takargattam.

Volt még egy két érdekes dolog, pl egy 1500-ös zsiga, tokéletes patent gyári állapotban, vizsgáztatták, de még az üléseken is rajta volt a zsírpapír, sehol egy homokszem vagy kosz, alul is mint a vadonat új. Volt egy trabant szintén nagyon jó állapotú, ezeket mindenki (az összes vizsgabiztos is) megcsodálta és elismerően  bólogattak, nosztalgiáztak. A fent említett toyota lakóautó se volt piskóta, látszott hogy azzal a földet meg lehet kerülni (más kérdés hogy milyen műszaki állapotban és milyen fogyasztással, tempóval), volt egy szép cápaorros bmw, stb. Minden esetre kivülállóként érdekes volt, még ha nagyon mutyis is a hely, de azért 2 évet kibírok nélküle :)

 
 
A csodazsiga, háttérben meg a vizehagyott toyota.
 

 

1 komment

2012.04.10. 11:00 mt-03

2012.04.06. Hűtőfolyadék csere

Címkék: yamaha csere level folyadek mt 03 changing huto hutofolyadek adjusting coolant beallitas

A szelephézag ellenőrzésekor érdemes a hűtőfolyadékot is lecserélni. Ettől függetlenül gyártói előírás a 3 évenkénti csere. A cserét az alábbi módon végezhetjük el:

Szólj hozzá!

2012.03.30. 23:44 mt-03

2012.03.12. Szelephézag beállítása

Címkék: yamaha valve mt 03 milestone motorolla clearance adjusting szelephezag beallitas

Elvégeztük a szelephézagok ellenőrzését.
Szívó oldali 0,09-0,13 mm, kipufogó oldali 0,16-0,20mm. Az ellenőrzést hidegen kell elvégezni az alábbi módon:

Szólj hozzá!

2012.03.29. 23:13 mt-03

2012.03.04. Red Baron

Címkék: yamaha mt 03 milestone motorolla redbaron

Volt némi kis dolgom Budaörsön, de ha már kint jártam akkor elnéztem a Red-be. Robogó gyakorlatilag nincs csak néhány darab. Az eladott motorok rész színültig volt, na ja, jön a tavasz. Közben összetalálkoztam egy márkatárssal is, meghívtam a fórumba, hát majd meglássuk érdekli e ;)

 
 
 
 
 
 
 


.

 

Szólj hozzá!

2012.03.28. 06:27 mt-03

2012.03.23. Balassagyarmat

Címkék: gyros balassagyarmat veresegyház sigma akrapovic dp 1

Megvolt az idei első csapatgurulás, Balassagyarmaton át egy kis karika. Az idő szép volt, bár már túlságosan is meleg. Megcsodáltuk Tivish új Akráját, visszafelé letoltunk egy valódi görög gyrost meg fagyit Veresgyházán.

 

 
 
 
 
 
 
 
 

.

Szólj hozzá!

2012.03.13. 14:31 mt-03

68903800 Ft

Címkék: yamaha ferrari italia mt 03 458 mt03

Ennyi egy Ferrari 458 Italia alap ára. Persze nem vagyok ebben ennyire képben de e körül mozognak az árak a netes portálok szerint. Használtan se sokkal olcsóbb és némi extrával máris 80 felett vagyunk.
Minden esetre szép kis autó, a hangja nagyon kellemes. Persze tegnap az utcát felbontották 3 helyen de a sofõr (tulaj?) ezzel mit sem törõdve átrongyolt rajtuk...

 
 
 
 
 
 


 

Szólj hozzá!

2012.02.20. 14:28 mt-03

35171328 Ft

Ennyi egy Audi R8 alapára... Annyira mondjuk nem is feltünő autó, szépen elálldogál a parkolóban a többi között. Ráadásul ez nem is alapverziós mert vannak rajta gyári kiegészítők is, így gondolom már a 40 millába is belekarcol... Szép-szép, a hangja is brutális de még ha lenne pénzem se vennék ilyet, na persze akinek nincs rá, az könnyen mond ilyeneket:) Egyébként az Audi honlapján megtekinthető és összerakható a kívánt extra listával, amiknek írja az árait is.

Végre elolvadt a hó nem kell csuszkálni. Nem raktam fel a téli gumikat, de nem bántam meg, ezen a télen szinte nem is volt rá szükség (azt a pár napot amíg jég volt kihúztam biciklin).
 

1 komment

2012.01.19. 22:28 mt-03

Műszerfal

Címkék: diy instrument mt 03 gauge mûszerfal

Sajnos az egyik márkatársnak bedöglött a mûszerfala. Mivel jobbat nem tudtunk kitalálni ezért belenéztünk hátha van valami látható (javítható) oka. Az egybõl látszott, hogy ez már egy javítgatott alkatrész. A mûszeház csavarjai meg voltak szakítva egyet alig lehetett kiszedni. Az elektronikán nem látszott semi, csak az hogy a csatlakozónál lévõ tömítés mellett bõven tud vizet kapni az egész. Valószínûleg estek is vele mert a fordulatszám mérõ mûszer mûanyag tartórésze ki volt törve, ezt igénytelen módon kábelrögzítõvel próbálták javítani.
Csináltunk néhány próbát, a saját gépemre rádugva szintén rosszul mûködött (ez jo a rosszban mert így legalább lehetett tudni, hogy csak a mûszerfal hibás nem a motor elektronika vagy kábelezés). Látható hiba nem volt a panelen, néhány gyanus forrasztást átforrasztottunk de nem javult.
Azt is megállapítottuk, hogy az összes km állást (ODO) a mûszerfal tárolja. Így a mûszerfal cseréjével lehet mahinálni...
(Késõbb a javítással megpróbálkozott egy hivatásos mûszerész is, de neki sem sikerült, ezért egy használt darabra lett kicserélve.)
 

 
 
 


c
 

Szólj hozzá!

2012.01.19. 21:41 mt-03

Kézvédő felszerelése

Címkék: hand diy szerelés házilag guard mt 03 kézvédő 5yk w0748 00 00

Ez egy igen népszerû kiegészítő, amely nem csak praktikus de még jól is néz ki. Új ára elég borsos de használtan már jó áron is kifogható (20-25e). Ha újat vennénk akkor ezen a cikkszámon kell keresni: 5YK-W0748-00-00  (megegyezik a kis teneré kézvédőivel).
Valahogy így néz ki:
A két kis luk a szélvédő felszerelésére szolgál.
Amiért sokan mégsem szeretik az a szélessége. Az amúgy sem túl keskeny kormányt jó 8-10 cm-el növeli. Ez városban az autók között lavírozva nem túl szerencsés. Erre is találtam megoldást, de erről majd később. Szóval lássuk a felszerelést.
Nem kell hozzá sok minden, csak két imbuszkulcs meg némi erőfeszítés.
Sajnos a gyári kormányvégsúlyok eléggé belenőttek ezért nehéz kiszedni őket. Látszik hogy a víz nem kíméli és a zárt helyen körberozsdál a kormánycső (ami a közhiedelemmel ellentétben nem alu hanem acél). Elsőként ki kell feszegetni a két mûanyag dugót, nincs menet vagy trükk csak bele vannak nyomva, majd kicsavarni a két nagy csavart.
Ha sikerült kicsavarni akkor láthatóvá válik az a betét amikbe csavarodnak. Ezek a kormánycsőbe vannak sajtolva. Mivel ezek nem mozgathatóak és nem is távolíthatók el így nincs lehetőség a kormány keskenyítésére (a végeinek levágásával).
 Ha ezzel megvagyunk helyezzük fel a kézvédőket. A két oldal kézvédői nem azonosak nem cserélhetők fel (tükörszimmetrikusak). A rögzítőkengyeleken található egy bevágás, elvileg itt kellene elfénie a kábleknek. Nekem nem nagyon fért, mert jóval vastagabbak mint a rés, ezért később kiszedtem őket nehogy elnyírja a széle.
 
 
A magasságukat állítsuk be ahogy  jól esik meg amennyit az alkatrészek alakja enged, bár sok játékra nincs lehetőség. A csavarokat érdemes egy kicsit bezsírozni hogy ne rozsdáljanak bele. Ha jól (izomból) meghúztuk a csavarokat akkor valami ilyesmi lesz a végeredmény.
 
 

 






 

Szólj hozzá!

2012.01.15. 21:47 mt-03

Oxford User Manual

Címkék: hot user diy szerelés házilag kézikönyv service oxford manual instructions grips fitting

A minap kezembe akadt az Oxford markolatfûtés kézikönyve. Gondoltam benyalom mielőtt kikukázom, hátha valakinek jól jön:

Szólj hozzá!

2012.01.04. 23:13 mt-03

2011.07.09. Bécs - Louis

Címkék: bécs nádasdy étterem louis wien mt 03

Egy kis elmaradásom a nyárról... Cs.pool-al elkúsztunk bécsbe a híres Louis motoros áruházba. Személyes véleményem, hogy nagyobb a füstje mint a lángja, kicsit olyan homasitás jellegű hely. A katalógusban lévő cuccoknak csak egy része vehető meg helyben, amúgy is a bolt 2/3-a ruházattal van tele, a másik részen meg inkább bazári dolgok vannak, tükrök, táskák, túra dolgok (amik egyáltalán nem motoros specifikusak). Markolatfűtést meg sátrat szerettem volna venni. Fűtést nem kaptam, de volt sátor és hengertáska. A sátor annyiban érdekes, hogy ez egy gyors felállítású (és összecsukású) darab, valóban másodpercek alatt ki lehet nyitni és össze is lehet csukni. Összecsukva sem olyan karika mint a decathlonos quechua, hanem hosszúkás mint egy hagyományos rudas sátor. Szerintem a motoron való elhelyezése is egyszerűbb mint annak a nagy korongnak. Más kerdés, hogy a vizet kevésbé szereti, hisz csak felül két rétegű, de ezen lehet alakítani. Vettem egy hengertáskát is, ha valaki nem ismerné az a fekete vastag műanyag szemeteszsák szerűség amit szinte vízhatlanul le lehet zárni. Mivel elég alaktalan így bárhova fel lehet pókozni. Létezik több féle méretben és több féle zárással (végén feltekerős, zipzáras, hosszanti zippzáras stb.). Vannak akciók érdemes a honlapon előtte megnézni (a sátor és a zsák is akciós volt).

Mivel bécshez nincs gps térképem így a határ után papír alapúval mentünk. Egyébként a határig nagyon jó tempóban és kellemes nyári időben értünk ki (természetesen nem pályán mentünk). A határ közelében már mutatott furcsákat a gps (pl 400km-es kerülőt akart mindenáron a balaton felé...). De bécsben úgy eltévedtünk mint annak a rendje. Vagy két órát bóklásztunk mire sikerült a bolthoz odatalálni. Szívás volt. Nem tudtam egyszerre nézni a térképet azzal a töménytelen sok kis egyirányú utcával és közben vezetni is.
Visszafele is szívás volt mert nem találtunk kivezető utat, vagyis amit találtunk az mind felment az autópályákra. Márpedig az fizetős, mindenütt még a városban is. Mivel sehol nem pályáztunk így matricát sem vettünk hisz teljesen felesleges lett volna. Végül egy pár km-es szakaszon rámentünk és úgy sikerült kimenni a városból. (Megjegyezném még hogy a motoros parkolás is fizetős, van néhány hely kijelölve csak ott ingyenes.)

Közben hívott öcsém hogy lent vannak balcsin kerüljünk arra. Egyébként is kerültünk volna mivel sárváron van a Nádasdy étterem ami nagyon jó hely, szerettem volna ha ott tudunk enni mert nagyon jó kaják vannak.
De, hogy legyen egy kis kaland, Sárvár felé az országúton kb. 100-nál ledobta a láncot a gép... Először azt hittem a váltóval van gond, másodjára meg csak azt láttam hogy lóg a lánc, na mondom ez elszakadt. Vasárnap délután a semmi közpén, nem lett volna szerencsés... De aztán láttuk, hogy "csak" ledobta a lánckerékről, így vissza tudtuk tenni.
Mivel 22-es kulcs nem volt nálam így nem tudtam megfeszíteni, ezért innentől fogva lájtosan mentünk tovább.
Kb 22e km volt a láncban és az indulás előtt nem sokkal feszítettem meg. Ez alatt a pár száz km alatt úgy elnyúlt hogy ledobta. Hétvégén már vettem is másikat mert ez eléggé a végét járta.
Sárváron ettünk egy jót. Ne hagyja ki senki ha arra jár, mert nagyon tuti hely. Továbbmentünk balaton felé, de kiderült hogy öcsémék még csak most mennek kajálni és amúgy is a túlparton vannak, így hazafele vettük az irányt.
Stílszerűen 660km lett az aznapi túratáv :)

Ja igen, csináltam videót is, de azt még meg kellene vágni...

 Voltak mások is
 
 Harcra készen, cs.pool az új bőrözésével
 
 Megérkeztünk, volt vagy dél...
 
 A sátor és a dögzsák, meg vagy 35C fok meleg...
 
 Sárváron az étterem hátsó udvarán.
Rövidgatyában mentem, teljesen leégett a combom, pedig még az osztrák oldalon a nyakmelegítőmet is ráhúztam a lábamra hogy ne érje a nap. A protektoring lukai alatt vörös foltok lettek a bőrömön... kegyetlen meleg volt.
 
Eléggé lógott...

 

 

 

Szólj hozzá!

2012.01.04. 22:14 mt-03

2011.12.31. Óévbúcsúztató szilveszteri menet

Címkék: szilveszter buek 2011 mt 03

Az év utolsó napja nem múlhatott el egy kis gurulás nélkül. Semmi komoly egy 100km-es karika, dobogókõ, tinnye, budakeszi útvonalon. Dobogokõn 0C volt, némi kis hóval és alatta annál több jéggel. Négyen voltunk az indexrõl, cs.pool is el tudott jönni így legalább MT-s topiktalinak is vehetjük:) Ettünk egy ebédet (részemrõl helyben készült bográcsgulyás), aztán után elnéztünk a piliscsévi endúropályára is. Az idõ szép volt, minusz se volt szóval nem volt rossz:)

 
 
 
 
 
 
 
 


 

Szólj hozzá!